mandag 15. oktober 2012

bråkemakeinspirert pannebånd - oppskrift

Genseren hang skikkelig langt ned på hun her. Det er fordi den ble dratt ned etter et hopp hun gjorde.
Normalt henger den mye finere på hun altså :)
For noen uker siden la jeg ut bilder og informasjon om en genser jeg hadde strikket til Tiddy (se HER). På bildene hadde hun også på seg et pannebånd i samme stil. Siden jeg hadde en del garn til overs hadde jeg lyst til å lage et pannebånd, men det fantes ingen oppskrift til genseren. Derfor lagde jeg min egen. Syns pannebåndet passet veldig fint til genseren, og er uansett fint sammen med mye annet også. På grunn av måten den er strikket på er den også utrolig god og varm. Derfor tenkte jeg at jeg skulle dele oppskriften med dere.  

Et bråkemaker-inspirert pannebånd
Bruk dobbel trå tynn alpakka.

Legg opp 21 (eller 24, 27, 30 alt etter hvor bredt du ønsker det skal være) masker på pinne 5.
Rad 1: Strikk 4 rett, 1 vrang *3 rett, 1 vrang* Gjenta * til * frem til fire masker gjenstår. Strikk 4 rett.
Rad 2: Strikk 2 rett *1 vrang, 3 rett* Gjenta * til * frem til 3 masker gjenstår, strikk 1 vrang, 2 rett.
Fortsett å strikk disse to randene til du har fått ønsket lenge (husk å ta forbehold om at pannebåndet skal strekkes rundt hodet. Fell av maskene, og sy sammen endene.


Det er bare koselig om du ønsker å strikke pannebåndet. Men om du deler pannebåndet på bloggen/siden din setter jeg pris på om du linker til dette innlegget fremfor å kopiere oppskriften.


Og følg med, om ikke lenger kommer det også oppskrift på snøfnugg-pannebåndet
som har vært å se på flere bilder den siste tiden. :)
 Vi tastes!
- Inger Lise

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar