tirsdag 25. september 2012

morogenser


 Oppskrift: Morosett-genser
Garn: Pickles Extra Fine Merino
Pinne: 3 og 3 ½ mm
Størrelse: 3-4 år (med modifiseringer)
 Farge: Flamingo, sober rosa, pelargonia og dus aqua

I år har det blitt strikket en del pickles. Men det er vel ikke så rart når de har så mange artige oppskrifter? Denne gangen ble det en morosettgenser, og igjen var jeg ikke helt fornøyd med hvordan målene er iforhold til strikkefasthet. Derfor måtte modifisere litt. Jeg strikket også all ribbestrikken i en mindre pinne. Da sitter det mye bedre pluss at man slippet at kanten bretter seg opp hele tiden, det syns jeg nemlig er utrolig plagsomt.. eller hva? Men til tross for småpirk syns jeg genseren lever opp til navnet og er virkelig en morsom genser. Blir nok flere av dem med årene. 
Garnet Extra Fine Merino til Pickles er også utrolig deilig og mykt, og veldig ålreit å jobbe med. Maskene blir jevne og fine, og er utrolig slitesterksterkt - perfekt til barn som herjer mye. Og for de som har sensitiv hud er det helt nydelig da det ikke er irriterende. Jeg reagerer veldig fort med kløe og opplever ikke det med dette garnet. Ligger helt klart på toppen av listen over favorittgarn.


 Hva slags garn er du glad i å bruke? 

Oppdatering: Som en bemerket hadde jeg glemt å skrive at jeg også lagde ribben rundt halsen lenger enn i oppskriften. Jeg syns nemlig at kragen ble for åpen og slakk. Ved å strikke den på en mindre pinne og å lage kragen lenger legger den seg mer om halsen og slipper inn mindre trekk. 

Vi tastes!
- Inger Lise

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar