søndag 13. mars 2011

SSS og nystrikkede sokker...


Moren min er en dreven strikker og har de siste årene vært ansvarlig for å holde føttene til familien og bekjente varme. Det vil si hun strikker så mye sokker at det knapt er tid til annet, og søte, kjære meg tenkte å avlaste hun med å strikke litt sokker selv.

Til anledningen skulle jeg jo så klart imponere med å strikke noen gode sokker kun til henne. Den første sokken gikk så det suste og som et bevis på at jeg har strikket en sokk overleverte jeg denne til jul. Sokk nummer to skulle hun få kort tid etter... ehm... tja... en kan jo si jeg lider av SSS, second sock syndrom, for den ligger nemlig uferdig i skuffen og venter fortsatt på å bli ferdig.


Men jeg har klart å fullføre et par. Nemlig et par til Tiddy. Det gjorde litt vondt i viljen å starte på sokk nr 2, men bet tenna sammen og satte i gang og vips så var det et par. Greit nok at det går fortere unna med barnesokker i og med at de er mye, mye mindre. Men det er en kjempe fordel for meg. Tiddy kommer jo til å trenge mange flere sokker i vintrene fremover og da er det greit kunne være med å dekke det behovet.

Under har jeg lagt ved bilde av sokkene og egentlig er de ikke heeelt ferdige. Kanten skal strykes ned slik at den ikke krøller seg. Men sokkene ble tatt i bruk før jeg rakk å gjøre det så får vente til de har blitt vasket.
Oppskrift: First Grade by Marina Hayes
Garn: Sokken er strikket i et restegarn jeg fant hjemme hos moren min. Hva det er vet jeg ikke, men det er en ullmix sokkegarn. Kanten er strikket i Dale babyull
Pinnestørrelse: 2 1/2
Størrelse: 1-2 år
Til disse sokkene ønsker jeg å strikke en matchene kjole og bruke den lille av sokkegarnet jeg har igjen til å brodere på framsiden. Det tror jeg vil bli kjempe søtt :) 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar