mandag 10. oktober 2011

lekefull stripejakke


Garn: DaleFalk
Pinne: 3 og 3½
Størrelse: 18 måneder 


Barnehagen etterlyste en tykkere genser og da ble jeg så klart nødt til å strikke. Det tok litt lenger tid å strikke jakken enn jeg hadde forventet. Den første dagen sløste jeg bort ved å rekke opp uendelig mange ganger, og sen kom helgen og vi har kost oss tenkt på alt annet en strikking. Så igårkveld strikket jeg som en helt og klokka 04:22 fikk jeg endelig lagt meg. Da trygt vitende av på stuen hang den en helt fersk strikkejakke som Tids skulle prøve dagen etter. Jeg var veldig spent på om den ville passe for en del av målene i oppskriften var ganske så bjong og jeg måtte endre de. Feks skulle bolen kun være 16 cm lang! Jeg strikket til den var 23 cm. Da har hun en del å gå på, samt at den trekker seg godt ned for å slippe å fryse så lett. Jakken viste seg å sitte som et skudd, men ermene kunne vært noe videre. Jeg håper dette ordner seg selv ved litt utvidelse etter bruk.. 
Under strikkingen må jeg innrømme at jeg var svært så misfornøyd med hvordan det ble, men så snart hun fikk den på seg ble historien en helt annen og er nå veldig fornøyd med jakken. Men lager jeg en slik en igjen kommer jeg til å gjøre fellingen på bærestykket ganske annerledes :)
 Vi tastes!
- Inger Lise

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar