onsdag 7. september 2011

høstvest



 Oppskrift: Høstvest
Garn: Dale baby ull
Pinne: 3 1/2
Størrelse: Ett år

Ja, endelig kan jeg si at jeg er ferdig med høstvesten til Tiddy. Egentlig var den ferdig for lenge siden, men jeg var ikke fornøyd med slik den var så måtte rekke opp litt og fortsette videre. Også klarte jeg å rote den bort... Omsider fant jeg den i min egen skuff, det er utrolig hvor ting havner. Uansett fikk jeg gjort den ferdig idag mens vesla sov og nå sitter den som den skal :)

Oppskriften er hentet fra pickles sin strikkeside, men har gjort noen små endringer for å passe garnvalg og for at den skulle passe snuppa. Det var veldig morsomt å prøve daisy stitch, som er teknikken som er brukt på bærestykket. Det blir nok ikke siste gangen en slik teknikk blir brukt, men om jeg strikker en slik vest på nytt vil jeg gjøre starten noe annerledes. Ribbekanten nederst bretter seg nemlig opp og det skal den jo ikke. Ellers er den fin og jeg håper at den vil holde tulla god og varm utover høsten. Nå gjenstår det å strikke en matchende bukse i rosa - om jeg kan finne garn. Har vært i flere garnbutikker, men jaggu har ingen hatt mange nok nøster med samme innfargning.


 Tids i den nye fine vesten sin. Lua er strikket av mormoren og kan sees HER

 Vi tastes!
- Inger Lise

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar