lørdag 21. mai 2011

varm sommerjakke


 Selv om jeg er veldig glad i rosa og lilla, og synes at jenter skal få lov å se ut som søte små jenter hadde jeg lyst til å lage denne i en nøytral farge. Da passer den til det meste og blir ikke så veldig låst med hva den kan brukes med. Derfor valgte jeg denne fine nøytrale kremfargen. 
Da jeg kjøpte garnet kjøpte jeg en liten søt treknapp, men den var alt for liten så sambo og jeg dro tilbake til butikken etter ny knapp. Da valgte sambo en lilla knapp som jeg bestemte siden at jeg ikke ønsket å bruke. Skal jeg bruke lilla knapp kunne jeg like så godt å valgt å bruke en annen farge istedenfor denne nøytrale kremfargen. Så ringte det noen klokker, jeg hadde jo en gammel jakke jeg ikke lenger brukte og på den er det noen fine treknapper. Jakken hadde jeg kastet, men knappene hadde jeg liggende og var perfekt for denne jakka. Supert! 
Oppskrift: 1006 Mandarin baby hefte
Garn: Sandnes Mandarin Petit
Pinne: Rundp 4 1/2
Heklenål: 4
Størrelse: 1 år
 
Mamma har vært på besøk og mens hun var her dro vi til strikkebutikken. Jeg ønsket å strikke en cardigan til Tiddy som hun kan kose seg med i sommer og dro fram permen med oversikt over babyoppskrifter. Etter kort tid fant strikkejakka jeg skulle lage. 
 
 Jakka er strikket i bomull og er utrolig mykt. Strikketeknikken gjør at jakken blir ekstra luftig og myk, og alle som har kjent den ønsker seg lignende selv. Kanskje jeg prøver å lage en genser til meg selv med samme teknikken når jeg har nådd mitt slankemål ;)
Jakka er jeg kjempe fornøyd med. Det tok meg i underkant av en uke å lage den, er luftig og god, sitter som et skudd og det ser ut som Tiddy liker å ha den på! Kjempe herlig ^^

 Vi tastes!
- Inger Lise

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar